Everything’s new

 

 

 

Terwijl ik gisteren in Benthal Green in een propvolle metro stapte, realiseerde ik mezelf dat het vrijdag was. Vrijdag! Dat betekend dat ik dus alweer een week hier ben, en mán wat is dat snel gegaan!

Voor iedereen die thuis is achtergebleven heb ik besloten om een verhaal te schrijven over wat er deze week allemaal is gebeurd. Daarbij moet ik wel zeggen dat de foto’s momenteel wat schaars zijn, aangezien ik de oplader van mijn camera bij m’n ouders heb laten liggen.

Zaterdag besloten Pytsje en ik dat het handig was om te weten hoe we het makkelijkst bij onze stage konden komen. Daarom trokken we na het ontbijt naar het metrostation om aldaar op de tube te stappen richtin Pytsje’s stage, Blueberry Hillcakes in Battersea Park. Aangezien er daar op zaterdag niemand is, zijn we vervolgens terug naar huis gegaan om boodschappen te doen. ‘s Middags vervolgden wij onze reis richting mijn stage, Hot Meals Now in Hackney Wick. Daar had ik om drie uur een afspraak met Annie Nichols, en culinaire en artistieke duizendpoot. Na een kort gesprek en een kopje thee tekende zij voor ons een route die we naar huis moesten volgen, en wees ons op die route allemaal leuke tentjes aan.

We belandde niet al te veel later in een gallerij met bijbehorend café; Stour Space. Supervriendelijk personeel, een leuke sfeer en zeker ook goeie koffie! Bij het verlaten van deze tent, viel ons oog op een aanplakbiljet. Ik besloot een foto te maken, voor het adres, en onze volgende missie was dan ook; Dusty Fingers!

CIMG2015

 

Op dinsdagavond was er in een kerkje in Hackney een kleine vintagemarkt. Zeker een bezoekje waard!

Voordat het zover was hadden Pytsje en ik zondag en maandag ook nog vrij. Zondag hebben we letterlijk helemaal niets gedaan, en maandag besloten we met de nationale specialiteit de dag te beginnen; Engels ontbijt! We vonden een ‘Breakfast all day’ restaurantje, genaamd het ‘Best Cafe’ en waagde ons aan eggs and beans.
Behalve dat het nogal veel was, lag het ook nog zwaar op de maag. Maar voor een keertje was het heel leuk.

CIMG2027

 

Op dinsdag was Pytsjes eerste dag, en ik maakte die dag ritjes met de bus, om de omgeving te verkennen. ‘s Avonds was het tijd voor de Dusty Fingers market! Ik had de route uitgetekend, we zouden het zo zeker kunnen vinden!

CIMG2029

 

Eenmaal daar kwamen we in een jawdropping mooie ruimte, vol met rekken kleding en accessoires. Het was wel wat aan de prijzige kant, maar dat maakte niet uit, want het was hoe dan ook geweldig. Pytsje vond dé perfecte trenchcoat, en ik mijn trouwjurk (heb hem alleen niet gekocht).

1364933501654

 

Toen was het ook tijd voor mij om aan mijn eerste stagedag te beginnen! Daarover zal mijn volgende blog gaan.

Sorry voor dit korte en snel getypte verslag, maar er is ook zo veel te doen!

Laters, x!

Leave a Reply

