Junk from a trunk!

Weten jullie nog dat ik gisteren in m’n blog zei dat we misschien naar de Wimbledon car boot sale zouden gaan? Pytsje en ik besloten geen wekker te zetten, maar om half 9 was ik klaar wakker en om 5 voor 10 trokken we de voordeur achter ons dicht op weg naar ‘The promised parking lot’…

Aangezien het aan de andere kant van de stad was, zaten we een best tijdje in de tube, die ondanks de marathon die gaande was niet zo druk was. Ik had de route uitgestippeld en na een kort busritje van Tooting Broadway naar Wimbledon Greyhound Stadium besloten we gewoon tegen de stroom van mensen met antiekjes en volle tassen in te lopen.

Op internet stond dat er 50p entree betaald moest worden, maar we konden gewoon naar binnen lopen, er was niet eens een hek of een kassa. Massa’s mensen zochten tussen de rijen auto’s met geopende kofferbakken en klaptafels vol zooi naar pareltjes en het zonnetje scheen lekker. Ik had mijn oog laten vallen op een horloge, maar besloot nog even verder te kijken en samen met Pytsje gingen ik alle rijen stelselmatig langs.

ImageImage

Pytsje kocht een mooie ring, en een koffer, maar ik had nog steeds niet echt iets gevonden dat ik echt wilde hebben. Nadat we het hele veldje af waren geweest terwijl we ombeurten zinnen uitroepten zoals ‘Moet je dat zien!’ en ‘Mag ik die!?!?’ besloten we om terug te gaan naar het kraampje met de horloges, want ook Pytsje had daar een mooi horloge gezien. We vroegen hoeveel die van haar was, 11 pond 50, en die van mij, 4 pond. De dame van het kraampje wist het allemaal maar al te goed. Na even nagedacht te hebben vroeg ik haar vriend/broer/medeverkoper hoeveel de twee horloges dan sΓ‘men moesten kosten… Hij zei acht pond. We bedachten ons geen moment en betaalden snel, waarna we er met de buit, 2 lopende horloges, vandoor gingen!

We bewandelde de sunday market en roken hamburgers, maar sloegen de eettent op de markt over, omdat we ook een toilet nodig hadden. Bij de ingang van de parkeerplaats zagen we een Diner, en alleen al het prachtige roze van de gevel bemoedigde ons om het daar te proberen.

Image

Eenmaal binnen werd het allemaal nog mooier. We werden vriendelijk ontvangen en kregen gelijk wat te drinken aangeboden, Simon’s (zo heette het) was heel servicegericht. Hoewel het er van binnen fantastisch uitzag, zochten we toch de zon op. Ik kon het alleen niet laten om ook even snel een foto te maken van de diner van binnen…

Image

We bestelden cheeseburgers en genoten van de warmte. Toen het eten eindelijk kwam, waren we nog meer verrast; het waren enorme borden en het zag er heerlijk uit!

Image

Na ons voller dan vol te hebben gegeten, gingen we via een omweg weer naar huis. Ik maakte onderweg nog een foto van iemand die iets heel anders vanuit z’n kofferbak verkocht(ghehe),en we namen de overground, die om het centrum heen gaat.

Image

Oh, voor ik het vergeet! Hier is nog een foto van m’n nieuwe horloge:

Image

Long story short, het was een superleuke dag!

2 thoughts on “Junk from a trunk!

Leave a Reply

