Visits, Food, Fun and the magic Grass of Wimbledon

Het is alweer een schandalig lange tijd geleden dat ik voor het laatst geblogd heb, en daarom bij dezen een inhaalslag. Misschien maar beter voor jullie, lieve lezers, want dan zijn jullie er lekker snel weer doorheen.

Mijn laatste post ging over onze trip naar Bristol, so I’ll go on where we left off…

De dinsdag na ons weekendje Bristol was een korte werkdag; zowel Annie als ik waren moe en daarom deden we het rustig aan. We troffen voorbereidingen voor een grote klus die de komende zes dagen in beslag zou nemen, voor het bijbehorende kookboek bij de nieuwe stoomoven van AEG.

De fotoshoot betrof shots van 25 gerechten plus sfeerbeelden. Tijdens de zes dagen van de fotoshoot was ik vooral gerechten aan het voorbereiden, benodigdheden aan het halen en de boel netjes aan het houden, maar ik genoot van de aanwezigheid van Rob, zijn assistent Paul en Annie. We maakten veel lol en ik leerde ook veel wat betreft bereidingstechnieken.

Aangezien de shoot best intensief was, was ik ook erg blij dat er een weekend tussen in zat.  Op zaterdag wilde Pytsje en ik naar de south bank book market, maar daar aangekomen bleek het grootste deel van de book market dicht vanwege het weer. We vonden een bus die naar IKEA ging, en omdat we verder toch niet wisten wat we buiten in de regen moesten doen, besloten we die te nemen. Het duurde een dik uur voor we eindelijk bij de IKEA waren, en we beloonden onszelf met een goedkope lunch en een rondje door de showrooms.

Op zondag spraken we af met Nathalie en Charlotte, om nog een poging te doen voor de South Bank Book Market, deze keer hadden we meer geluk en zelfs ik scoorde nog drie boeken…

Image

Na alle boeken te hebben doorgespit, gingen we uit elkaar en Pytsje en ik besloten sushi te gaan eten vanaf de lopende band; een hele belevenis. Aan het einde van onze schranspartij hadden we 16 lege bordjes, veel meer dan op welk ander tafeltje dan ook; dat komt ervan als je twee geoefende sushi-eters hun gang laat gaan.

De rest van de zondag rustte we uit en daarna begon de doordeweekse gekte weer. Tijdens het vervolg van de AEG shoot en het begin van een vier daagse shot voor Marks & Spencer was het aftellen naar het weekend, dan zouden Peter en Michel eindelijk komen!

Op vrijdag was de concentratie ver te zoeken, want ik telde de uren af en Peter en Michel kwamen steeds dichterbij. Om half 4 was de shoot af en vertrokken Annie en ik met de auto terug naar de oostkant van London. Door de vrijdagmiddagfilegekte leek er maar geen eidne aan de rit te komen en ook de busrit erna duurde tenenkrommend lang.

Halverwege de busrit ontving ik een SMS’je van Peter; ‘We zijn er! Kom je naar buiten?’, maar ik was er nog niet… Het duurde nog een kwartier voor de bus eindelijk bij mijn halte was en ik rende de weg naar huis. (NB: met 3 kalkoenen in plastic zakken aan m’n arm, die waren over van de Marks & Spencer Christmas shoot)

Het was heerlijk om Peter weer te zien en het was ook gelijk alsof we elkaar helemaal niet een maand hadden moeten missen. We gingen met de bus naar onze kamer, iets verderop, om onze spullen te dumpen, en gingen vervolgens eten in Cabana, een brazilliaans BBQ/Street Food restaurant.

De volgende dag sliepen we uit en gingen we naar een café voor een Engels ontbijtje. We legden een goede bodem voor de tour door Wimbledon die we die middag zouden krijgen. Ik moest Peter helpen zijn bord leeg te eten en daarna gingen we onderweg naar de andere kant van de stad; richting het magische gras.

941637_470404063039973_2133532415_n

De tour door Wimbledon was lang, maar erg leuk en we kwamen veel te weten over tennis, de club en vooral over het gras, en hoe het werd onderhouden; twee van de tennisvelden, no. 1 Court en Center Court, werden zelfs in de gaten gehouden door een bewaker! Na de tour keken we rond in Wimbledon zelf en aten we Italiaans, ook stopten we op de terugweg bij Victoria Station om daar sushi te halen bij Wasabi, voor thuis. We hingen de hele avond in bed, keken uitzending gemist en het songfestival, en het was net of we gewoon een normale avond hadden, zoals in Nederland.

De volgende ochtend sliepen we weer uit en ontbeten we thuis. We hadden geen zin om iets te gaan doen, maar vonden dat we het niet konden maken om de hele dag in bed te blijven. Rond het middaguur trokken Peter en ik dan ook de deur achter ons dicht en vertrokken we naar Holland Park, omdat ik graag de Japanse Tuin wilde zien. We genoten van een ijsje en wandelde door Holland park, de Japanse tuin was de moeite waard en daarom ook redelijk druk.

296197_470406589706387_361082384_n

We namen de lange route terug en reisden met de bus naar Oxford Street om daar meer sushi te halen. We namen de bus richting huis maar stapten al eerder uit bij het Millenium park om daar sushi te lunchen (dat het inmiddels al 4 uur was maakte niet uit).

Om 7 uur schoven we aan bij Wahaca in Westfield, met Pytsje en Michel, die op hun beurt ook een heerlijk weekend hadden gehad. Daar  proefden we van alle gerechtjes een beetje en lachten we om Prettyboy, onze ober. We sloten de avond af met een drankje bij The Cow, en gingen zo gauw als we thuis kwamen slapen, omdat we helemaal kapot waren.

De volgende ochtend ging de wekker vroeg en Peter en Michel vertrokken om kwart voor 10 ‘s-ochtends alweer naar Nederland. Pytsje en ik bleven achter met een leeg gevoel, en ik besloot zo snel  mogenlijk naar mijn stage te gaan om m’n gedachten opzij te kunnen zetten. Achteraf zei Annie dat ze mij die maandagmorgen voor het eerst sip had gezien, ‘máár, wel maar voor vijf minuten ofzo!’. Ook maakte ze bekend dat ze kaarten had gewonnen voor de sessie van ‘The Flaming Lips’ in de BBC studio’s, dus dat wij dat donderdag zouden gaan doen.

Het beloofde een spannende en drukke week te worden, met mijn ouders die op bezoek kwamen, een concert en nog meer foodstyling, meer dan genoeg voor nog een blog; coming soon!

Leave a Reply

