Visits, Fun, Music and a dash of Glam Rock

We waren in mijn vorige blog gebleven bij het moment dat Annie bekendmaakte dat ze kaarten had gewonnen voor ‘The Flaming Lips’.

De desbetreffende band vierde zijn 30-jarig jubileum met een live sessie op de radio bij BBC6 Music. In deze sessie van een uur, vatte zij de hoogtepunten uit hun carrière samen. 200 mensen maakten kans om deze sessie bij te wonen, en ook wij waren gelukkige winnaars. (mocht je flaming ears hebben gekregen van deze kort maar krachtige intro, via deze link kan je de sessie en foto’s luisteren en zien!)

Voordat het zover was hadden Annie en ik eerst iets anders belangrijks te regelen; Annie had namelijk haar studio verhuurd aan een kok die een aantal recepten wilde testen voor het openen van een nieuw restaurant, daarom moest de studio kant en klaar gemaakt worden. Woensdag werkte ik de avond om dingen te labelen, en terwijl de studio bezet was werkten Annie en ik in het appartement van een vriend van haar aan een handleiding voor huurders in de toekomst.

Het was heerlijk om in het huis van die vriend te werken, want het was knus, er stond een bank(ik had al een maand niet op een fatsoenlijke bank gezeten) en hij had een kat! Ik knuffelde de kat dood en werkte de hele dag in kleermakerszit in het hoekje van de bank achter mijn laptop, net of was ik in mijn eigen kamertje in Den Bosch. We verwenden onszelf met een proeverij van gebakjes van Violet Cakes en genoten van het uitzicht over de stad.

De volgende dag zouden mijn ouders aankomen voor een lang weekend London. Annie had via via geregeld dat we na The Flaming Lips ook nog naar een concert van een gloednieuwe artiest konden; namelijk JP Cooper. Mijn ouders mochten ook mee.

Die donderdag nog had ik met mijn ouders afgesproken om elkaar voor de lunch te ontmoeten bij Broadway Market, omdat dat in de buurt was van waar ik aan het werk was. Ze landde om 10 uur en om half 12 al kreeg ik een smsje dat ze op de Broadway Market waren, wat raar was, want we zouden eerst een tijd afspreken, en ik had ze niet verteld hoe ze er moesten komen. Toch aarzelde ik geen moment en ging er heen. Toen ik er bijna was werd het me duidelijk dat ze niet op de goede Broadway Market waren, maar op Stratford Broadway; ik had me voor niets gehaast. Snel legde ik ze uit hoe ze op de juiste plek moesten komen en vervolgens haalde ik lunch voor Annie en haasste ik mij weer terug. Het was erg fijn mijn ouders weer te zien en we hadden een belachelijk goede lunch bij Cat & Mutton; echt een aanrader(zeker voor iedereen die nu nog in Londen zit). Daarna zochten mijn ouders het hotel op en ging ik weer terug aan het werk.

Werken duurde niet lang meer, want al snel was het tijd voor Annie en mij om ons klaar te maken. Aangezien The Flaming Lips houden van glam en drama had BBC iedereen gevraagd om verkleed te komen, en dat lieten wij ons geen twee keer zeggen.

Helemaal uitgedost sloten Annie en ik aan in een rij vol saaie mensen die zich overduidelijk niets hadden aangetrokken van de e-mail van de BBC. Dit zorgde er wel voor dat wij op de site van de BBC kwamen te staan met onze foto! (http://www.bbc.co.uk/programmes/galleries/p019gdsv)

The Flaming Lips waren erg cool, maar ik moest wel wennen aan hun manier van muziek maken. De effecten waren in ieder geval geniaal en ik moet zeggen dat ze zelfs in zo’n klein zaaltje een belachelijk goeie show weggaven…

ImageImage

Terwijl we van de 1e naar de 2e gig van de avond reden, trok ik mijn alufolie wenkbrauwen eraf en worstelde met de klonten wimperlijm die in mijn eigen wenkbrauwen bleven zitten. Ook Annie was druk bezig de glitterstenen van haar hoofd te pulken en we huilden van het lachen bij de gedachte aan de voorbijgangers die ons zo zagen. We maakten een tussenstop bij KFC, waar  mijn lipstick sneuvelde aan hotwings en frietjes en zonder aluminum hoed en brows zag ik er weer wat normaler uit. Annie besloot haar make-up te laten zitten en de verkoper van KFC kwam ons knuffelen en bedanken dat we waren gekomen, waarschijnlijk waren we het lichtpuntje van zijn dag.

Precies op tijd vonden Annie en ik vervolgens een parkeerplaatsje in de buurt van The Tabernacle in Notting Hill. Hier zouden mijn ouders ook naar toe komen.

Toen ze er waren dronken we wat en praatten Annie en mijn ouders met elkaar, over  mij vooral, wat me nog best in verlegenheid bracht. Het concert was prachtig, eigenlijk beter dan het concert van the flaming lips, en ik voelde me helemaal happy; ik had mijn ouders, een fantastisch leven in London en geen zorgen whatsoever…

Doodop gingen mijn ouders en ik na het concert in de underground naar huis, zo snel mogelijk naar bed voor een druk maar gezellig weekend…

Leave a Reply

