Meet the Parents

Op dezelfde dag als het concert van The Flaming Lips en dat van JP Cooper, arriveerde ook mijn ouders. Ze lannde om 10 uur op Southend, en waren om 11 uur al in de stad. Aangezien ik overdag aan het werk was in een studio vlak bij de Broadway Market in Hackney, had ik mijn ouders gevraagd om daar af te spreken.

Om half 12 al kreeg ik een smsje van ze, dat ze al op de Broadway Market waren. Verbaasd door hun snelheid, en het feit dat ze het zomaar hadden gevonden, vertrok ik zo snel mogelijk naar de afgesproken plaats. Ik belde ze onderweg en gaf mijn ouders de opdracht om alvast maar te gaan zitten bij het kleine koffietentje daar, ze wisten niet waar het was; ‘We staan voor de Starbucks’ zei m’n varder, er was helaas helemaal geen starbucks op Broadway Market. Mijn ouders bleken op de Broadway in Stratford te staan, het was ook te mooi om waar te zijn!

Terwijl ik ze uitlegde hoe ze dan wel op de goede plek konden komen, ging ik terug naar de studio, om een half uur later weer terug te snellen naar de Broadway Market. Dit keer waren mijn ouders er wel en het was heel fijn om ze weer te zien. We gingen zitten bij de pub Cat & Mutton en aten daar een geweldig goed klaargemaakte lunch. Daarna ging ik weer aan het werk en mijn ouders richting het hotel, later op de avond zouden we elkaar zien bij The Tabernacle in Notting Hill, voor het concert van JP Cooper. 

Na het concert stapten we in de bus naar huis, we waren doodmoe. Ik nam in Stradford afscheid van mijn ouders, terwijl zij doorgingen naar Leyton stapte ik op de bus naar huis, waar ik gelijk in bed plofte.

De volgende ochtend stapte ik uitgeslapen en wel om half 10 in de bus om te ontbijten met mijn ouders, we gingen zitten bij een tentje tegenover hun hotel, en hadden een flink Engels ontbijt. Mijn moeder wilde graag Buckingham Palace zien, en dus trotseerden we de regen om een glimp op te vangen van de koningin van Engeland. 

Het regende zo hard dat het touchscreen van mijn telefoon het niet meer deed en zelfs al had ik een regenjas aan, ik was doorweekt! (Eigenlijk zou ik die stomme jas terug moeten brengen naar Marks & Spencer, ‘Shower resistant’, jaja!) Na in looppas langs het huis van de minister te zijn gebeend, besloten we dat het beter was om de rest van de middag binnen door te brengen, en dus nam ik mijn ouders mee naar Westfield. 

In de Forever 21 kocht ik een nieuwe, heerlijk warme trui, die ik verruilde voor mijn doorweekte shirt. Bij de T.G.I. Fridays dronken we bottomless cokes en genoot mijn vader van een portie Buffalo Wings terwijl mijn moeder en ik kozen voor een dessert. Met mijn gezicht onder de chocoladesaus en een schattige Hello Kitty trui was ik weer even hun kleine meisje. 

Met een volle maag en droge schouders waren we klaar om verder te gaan. We namen de bus naar het hotel van mijn ouders, dat onder een pub met eigen bierbrouwerij (Brodie’s Brewery) zat. Onder het genot van een drankje speelden we yatzee, en waren zo fanatiek dat we pas om half 8 ons eten bestelde. Gelijk na het eten al ging ik naar huis, ik was koud en moe. 

De volgende ochtend zouden mijn ouders naar mij toe komen, om ons huisje te zien en daarna in Stratford te ontbijten. Ik gaf ze een rondleiding door ons huis en daarna schoven we voor nog een Engels ontbijt aan in The Best Café, ook Pytsje ging mee. 

Na het ontbijt namen we de overground naar Camden, waar we de Camden Market bezochtte. Het was erg druk en toeristisch, maar ik vond wel de schoenen die ik graag wilde. Pytsje en ik vonden mijn ouders na een uur terug op een terrasje, waar ook wij wat dronken. De volgende stop was Harrods. 

Ook Harrods was een belevenis op zich, mesmerizing was hier het enige goeie woord voor; het was een groot doolhof vol dure spullen. Wederom belsoten mijn ouders en Pytsje en ik om op te splitsen en na een uurtje weer af te spreken. Op de kookafdeling vond ik eindelijk het Brodwick’s baking powder voor mijn tante, wat met een prijs van 65 pence waarschijnlijk een van de goedkoopste dingen was in heel Harrods. Na een uur vonden we mijn ouders terug op een bankje voor de deur, waar ze samen keken naar alle chique auto’s en mensen die uit de taxi stapte. 

Mijn moeder’s volgende doel was een foto recreëren van mijn oma, ongeveer 50 jaar geleden op Piccadilly Circus, helaas wel met op de achtergrond het wespennest van BVB Dortmund, die zich voor de Champions League finale allemaal precies op die rotonde hadden verzameld.

We hadden lege magen en eten vinde lukte niet echt. Uit eindelijk zijn we geëindigd in een pub, waar ze Fish & Chips en burgers op de kaart hadden staan. Daarna ging Pytsje naar huis en mijn vader ging in de pub de Champions League finale kijken. Samen met mijn moeder ging ik naar Westfield, waar we na een snelle KFC-maaltijd een kaartje kochten voor The Great Gatsby. Met allebei een Ben en Jerry’s genoten we van onze meidenavond en de film, die overigens echt een aanrader is!

Zondag was het een rustig dagje. Aangezien het hete water in ons eigen huis stuk was, ging ik wat vroeger naar mijn ouders om daar in het hotel een warme douche te nemen. Daarna ontbeten we weer bij hetzelfde tentje en gingen we nogmaals naar de Camden Market om nog wat meer rond te kijken. Het bleek een enorme markt te zijn met voornamelijk 13 uit een dozijn spullen, maar tussen al het mainstream waren een aantal leuke winkels met antiek en vintage. We deden het rustig aan, dronken wat op een terrasje en haalde eten bij een van de vele food kraampjes. 

Al vroeg gingen we terug naar Leyton, waar we nog meer rustig aan deden. We deden een spelletje dobbelen en vonden een pub met een goede kaart, waar we heerlijk gegeten hebben, om vervolgens in de pub onder mijn ouders’ hotel nog een potje te dobbelen. Rond elven ging ik weer naar huis. 

De laatste dag was aangebroken en om twaalf uur ontmoette Pytsje en ik mijn ouders voor het laatst. We aten nogmaals bij the best café, en liepen langzaam naar het station, alwaar we mijn ouders om half 2 alweer uitzwaaiden. 

Ik eindigde deze Bank Holiday Monday met een rondje door de supermarkt en een welverdiend rustig avondje, want de volgende dag zouden we gewoon weer vroeg beginnen met de tweede shoot voor het AEG Cookbook…

One thought on “Meet the Parents

  1. He Marie,
    In een rustige nachtdienst kom ik er eindelijk eens aan toe om je blog te lezen, leuk hoor!! Je hebt het schrijftalent van je mdr georven!! En wat een superstage!! Wsl gaan wij deze zomer naar Engeland en ook naar Londen, zal een paar adresjes onthouden om te eten! Wens je nog veel plezier daar, liefs van tante Rebecca

Leave a Reply

